Csaknem kilenc kilóméteren át kerékpározhatunk Dél- Fejér felé
Hivatalosan még át sem adták az új kerékpárutat, máris baleset történt!
Nem kell nagy dologra gondolni: csupán két, éppen gazdátlanul álló kerékpár roskadt össze a nagy melegben. A környéken állók megijedtek ugyan – de kívánjuk, ez legyen a legnagyobb baleset a területen!
Az esetnek nem mellékesen sokan szemtanúi voltak: a bringával érkezők mellett öltönyös, kosztümös alakok tűntek ki a tömegből. Mind a táci kerékpárút átadójára érkeztek. Noha a szóban forgó, szabadbattyáni vasútállomástól induló és egészen Tác végéig tartó vonal már novemberben elkészült – rekordidő, két hónap alatt! –, a rossz őszi-téli időjárás és a vírushelyzet miatt mostanra csúszott a hivatalos felavatás.
A 8,6 kilométer hosszú kerékpárút megépítésére Tác község Szabadbattyánnal közösen 276 millió forintot nyert el egy pályázatnak köszönhetően
A helyszínen Molnár Krisztián, a Fejér Megyei Közgyűlés elnöke emlékeztetett: a településnek csaknem ugyanekkora összeget ítéltek oda a döntéshozók további projektek – így intézményi fejlesztések, valamint az előttük álló bölcsődeépítés – megvalósítására.
Nemcsak ő, de Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos is hangsúlyozta: a mintegy kilenc kilométeres szakaszt bővíteni lenne ildomos. Egyfelől északabbra négy kilométer hiányzik még a Budapest–Balaton kerékpárút eléréséhez, míg a másik irányban, délre, 25 kilométernyi kerékpárutat kellene építeni annak érdekében, hogy a kétkerekűvel közlekedők elérjék a Sió csatornát.
Varga Gábor országgyűlési képviselő örömének adott hangot, amikor elmondta: a teljes megye vonatkozásában hátrányosabb helyzetű térség külön fejezetet kapott az uniós programban, így érkezhetett a mostani támogatás Tácra. Majd szomorúbb témába kezdett: saját maga és a kormánybiztos sajnálatos módon – szokásukkal ellentétben, hivatali teendőik miatt – most nem tudták két keréken felavatni az átadott utat. Ezt két tucatnyi lelkes helyi lakos tette meg helyettük.
Tác első embere, Horváth Tamás felidézte: a kerékpárút létrejöttét még az ő édesapja mint egykori polgármester szorgalmazta. Öt évvel ezelőtt azonban már Horváth Tamás látogatott el Székesfehérvárra Igari Antal főépítészhez és Kígyóssy Gábor területfejlesztési munkatárshoz, akiknek viccesen megjegyezte: nem azért kell ez az útvonal, hogy az emberek Székesfehérvárról kijussanak, hanem azért, hogy Fehérvárt Táchoz tudják csatolni. S az út elkészült.
Bár november óta már többen használatba vehették – s így ismerhetik – a szóban forgó szakaszt, lejegyezzük: az egykori római város, Gorsium romjai immár kerékpáron is könnyűszerrel megközelíthetők. Emellett a közelben egy – a táciak által a többi között Sárvíz-, gátőrház- vagy nagykanális-hídként emlegetett – hidat is elneveztek – a képviselő-testület javaslatára az egykori gátőrház-tulajdonosról, Kranauer Istvánról.
Forrás: FEOL, a Fejér megyei hírportál 2020.06.26.